Współcześnie prowadzenie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia części zadań innym realizatorom. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka ma na tyle wykwalifikowanych pracowników, by fachowo taki raport zinterpretować. Z tego powodu znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale też każdy strategiczny szkic tworzą od zera. Nie inaczej jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę indywidualnych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są także powtarzające się narady z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i inne w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są przy tym przygotowywane przez fachowców z dziedziny marketingu. publikacje okolicznościowe. Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach firmy, tak w aspekcie materialnym, jak i strategii całościowych.